Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010

ΠΑΙΔΕΙΑ

ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ ΟΡΑΜΑΤΑ 1/10/2009

- Ολοήμερο σχολείο ο γενικός κανόνας.
Ως το τέλος της τετραετίας, το ολοήμερο Σχολείο θα είναι βασικός τύπος σχολείου σε όλες τις βαθμίδες. Αναδιοργανώνουμε και αναβαθμίζουμε την ολοήμερη παραμονή στο σχολείο. Εισάγουμε νέο ενιαίο ημερήσιο πρόγραμμα, όπου εντάσσονται οργανικά τα μαθήματα του σημερινού πρωινού σχολείου και εφαρμόζεται το νέο εθνικό πλαίσιο προγράμματος.

- Έμφαση εκεί που υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη.
Αυξημένη χρηματοδότηση στη σχολική μονάδα, πρόσθετα κίνητρα και στοχευμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Επεκτείνουμε τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Το έργο τους αξιολογείται και βελτιώνεται. Ενισχύουμε το ρόλο των γονέων στην οργάνωσή τους.

Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Στηρίζουμε δράσεις και πρακτικές με διαπολιτισμικό προσανατολισμό για όλους τους μαθητές ανεξαιρέτως. Με βάση τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης μειώνουμε τη σχολική διαρροή και εξασφαλίζουμε την ομαλή ένταξη των μαθητών με εθνοπολιτισμικές διαφορές στην εκπαίδευση και τη ζωή.

- Αυτοδύναμο Λύκειο με Εθνικό Απολυτήριο.
Αυτοδύναμη εκπαιδευτική βαθμίδα με μορφωτική και επαγγελματική αξία που πιστοποιείται με το Εθνικό Απολυτήριο το οποίο δίνεται μετά από γενικές και αντικειμενικές εξετάσεις, σε επιλεγμένο αριθμό μαθημάτων. Για τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης στο λύκειο εκπαίδευσης θα: (α) αναμορφωθούν τα προγράμματα σπουδών με εισαγωγή μαθημάτων επιλογής και σταδιακό περιορισμό των γνωστικών αντικειμένων χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μειώνεται ο συνολικός χρόνος εργασίας στο σχολείο. (β) Ενισχύεται η σχολική ζωή με αθλητικές, περιβαλλοντικές, πολιτιστικές και κοινωνικές δραστηριότητες.

- Αυτοδύναμο Τεχνολογικό και Επαγγελματικό Λύκειο.
Διευρύνουμε τις επιλογές των μαθητών σε προγράμματα και εκπαιδευτικές διαδρομές, με την αναδιοργάνωση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και τη δημιουργία αυτοδύναμου Τεχνολογικού Λυκείου. Διευρύνουμε τις δυνατότητες μετακίνησης των μαθητών στους διαφορετικούς τύπους Λυκείου.Ενισχύουμε το ρόλο και τη συμμετοχή των περιφερειακών και τοπικών αρχών και παραγωγικών φορέων για την διασύνδεση των ειδικοτήτων του Τεχνολογικού Λυκείου με τις ανάγκες της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης.

2 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία όλα αυτά, αλλά σαν μακρινά μου φαίνονται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ωραία όλα αυτά φίλε Πέτρο. Θα ήταν όμως αποτελεσματικότερα αν συνδυάζονταν με περισσότερο μεράκι και περισσότερη αγάπη των εμπλεκομένων στην εκπαίδευση, για το λειτούργημά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή